פליטים ומבקשי מקלט בישראל

מי יכול להגיש בקשת מקלט מדיני בישראל?

אדם רשאי להגיש בקשת מקלט מדיני בישראל אם הוא חושש מרדיפה בארצו בשל גזע, דת, לאום, השתייכות לקבוצה חברתית או דעה פוליטית.

לבקשת המקלט יש לצרף טופס בקשה מלא, וכן מסמכים המוכיחים את זהותו של מבקש המקלט ואת הסיבות לחששו מפני רדיפה, בין היתר: תעודת זהות, דרכון, תעודת לידה, תעודת נישואין, מסמכים המעידים על פעילות פוליטית או חברתית, איומים שקיבל מבקש המקלט וכדומה.

מה קורה לאחר הגשת הבקשה?

לאחר הגשת הבקשה, תקבלו אישור זמני המאפשר לכם לשהות בישראל. רשות האוכלוסין וההגירה תבדוק את בקשתכם ותחליט האם להכיר בכם כפליטים.

הליך ההכרה בפליט מורכב מכמה שלבים, וכולל, בין היתר, ראיון בו תתבקשו לספר את סיפורכם ולפרט את החששות מפני רדיפה בארצכם. הריאיון ייערך בשפה שאתם דוברים או באמצעות מתורגמן לשפתכם. כמו כן, אתם רשאים להיות מיוצגים על ידי עו"ד במהלך הריאיון.

מהם זכויותיו של מבקש מקלט?

עד להכרעה בבקשתכם, אתם זכאים לזכויות בסיסיות, כגון זכות למגורים, זכות לטיפול רפואי, זכות לחינוך וזכות לעבודה.

הייצוג בהליך להגשת בקשה למקלט מדיני בישראל נובע מחשיבותו העמוקה במתן תמיכה והגנה על הזכויות והאינטרסים של מבקשי המקלט. הייצוג מאפשר להם להביע את עצמם בפני הרשויות הרלוונטיות באופן מקצועי ומושכל, ולוודא כי הם מקבלים את התמיכה המשפטית והציבורית המגיעה להם והכרת זכויותיהם.

בנוסף, ייצוג מתאים יכול להבטיח כי המבקשים מבינים את הליך ואת התהליכים המשפטיים, וישמש כקשר בינם לבין המוסדות הרלוונטיים.

משרדי המתמחה בדיני הגירה והסדרת מעמד בישראל, יוכל להעריך את סיכויי ההצלחה של ההליך בהתבסס על נסיבותיו הייחודיות של כל מקרה. כמו גם לסייע לכם למצות את זכויותיכם ולהגדיל את סיכויו של ההליך להצליח.